Πώς να μετρήσετε το Share of Voice στο SEO για τη βελτιστοποίηση της διαδικτυακής παρουσίας

Το Share of Voice στο SEO είναι ένας βασικός δείκτης που δείχνει το πώς «ακούγεται» η επιχείρησή σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό στις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν. Αποτελεί ένα εργαλείο με το οποίο μπορείτε να αξιολογήσετε την αποδοτικότητα της SEO στρατηγικής σας και να εντοπίσετε ευκαιρίες για βελτίωση. Παρακολουθώντας το Share of Voice, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι επενδύσεις σας στο SEO αποδίδουν καρπούς, ενισχύοντας την οργανική επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα του brand σας.


Το Share of Voice αποτελεί έναν κορυφαίο δείκτη που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε το πώς «ακούγεται» η επιχείρησή μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Στην ουσία, η έννοια του Share of Voice δίνει μια εικόνα για το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνει το brand σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Καθώς το SEO επηρεάζει άμεσα την κατάταξη σε μηχανές αναζήτησης, η παρακολούθηση του Share of Voice σάς βοηθά να εκτιμήσετε αν η SEO στρατηγική που εφαρμόζετε αποδίδει καρπούς. Εάν παρατηρείτε χαμηλό Share of Voice, ενδέχεται να υπάρχει πρόβλημα στην ορατότητα ή ο ανταγωνισμός σας να κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο των χρηστών που αναζητούν προϊόντα, υπηρεσίες ή πληροφορίες σε αυτόν τον χώρο.

Πολλές μεγάλες εταιρείες, ιδίως στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμοποιούν αυτό το metric για να παρακολουθούν την απόδοσή τους. Σύμφωνα με στατιστικά SEO από έγκυρες πηγές (όπως η HubSpot και η SEMrush), όταν το Share of Voice βελτιώνεται, υπάρχει ανάλογη αύξηση στην οργανική επισκεψιμότητα. Για παράδειγμα, εάν έχετε κατάστημα που εμπορεύεται αθλητικά είδη και βελτιώνετε το Share of Voice στις σχετικές λέξεις-κλειδιά, οι πιθανότητες να εντοπίσουν οι καταναλωτές τα προϊόντα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης αυξάνονται κατακόρυφα.

Γιατί είναι σημαντικό να μετράμε το Share of Voice


Η κατανόηση του Share of Voice παρέχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα από ένα σκέτο στατιστικό, όπως η θέση σας στο Google ή ο μέσος όρος επισκεψιμότητας. Αυτό συμβαίνει επειδή συνυπολογίζει το πώς συγκρίνεστε με τους κυριότερους ανταγωνιστές σας και πού έχετε κενά που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε. Αν για παράδειγμα δείτε ότι, παρά την υψηλή σας κατάταξη σε ορισμένες λέξεις-κλειδιά, το συνολικό μερίδιο επί της αγοράς παραμένει χαμηλό, ίσως είναι ώρα να εξετάσετε πιο προσεκτικά την ανάλυση ανταγωνιστών και να αναπροσαρμόσετε την SEO στρατηγική σας.

Παράλληλα, η μέτρηση του Share of Voice σάς επιτρέπει να επιβεβαιώσετε αν οι κόποι και οι επενδύσεις σας αποδίδουν. Ανά τακτά διαστήματα μπορείτε να αξιολογείτε πώς οι καμπάνιες, οι αλλαγές στην ιστοσελίδα ή οι SEO tips που εφαρμόσατε επηρέασαν τη γενική σας παρουσία. Ετσι, έχετε μια θεμελιώδη εικόνα που καθοδηγεί τις επόμενες κινήσεις σας, διατηρώντας ή αυξάνοντας το οργανικό σας αποτύπωμα.

Πώς να Μετρήσετε το Share of Voice


Ο ευκολότερος δρόμος για να ξεκινήσετε είναι να επιλέξετε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που καλύπτουν το εύρος των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η έρευνα λέξεων-κλειδιών. Καταγράψτε τις πιο σημαντικές φράσεις που χρησιμοποιεί το κοινό στόχο σας. Στη συνέχεια, παρακολουθήστε την κατάταξη σε μηχανές αναζήτησης για κάθε keyword και επιμερίστε τη συνολική ορατότητα που λαμβάνετε εσείς έναντι των ανταγωνιστών. Οι αλλαγές στην ποσοστιαία αναλογία του Share of Voice θα φανερώσουν πόσο συχνά βλέπουν οι χρήστες τον δικό σας ιστότοπο όταν αναζητούν κάτι σχετικό.


Για ακριβέστερες μετρήσεις, υπάρχουν διάφορα εργαλεία SEO που προσφέρουν σχετικές αναφορές. Η SEMrush, το Ahrefs και το Moz αποτελούν δημοφιλείς πλατφόρμες, καθώς δίνουν τη δυνατότητα να καταχωρήσετε τις λέξεις-κλειδιά σας και να παρακολουθήσετε την πρόοδο τόσο στη δική σας ιστοσελίδα όσο και στου ανταγωνισμού. Επιπλέον, η συνδυαστική χρήση του Google Analytics διευκολύνει τη συγκέντρωση δεδομένων, αφού μπορείτε να συσχετίσετε την οργανική επισκεψιμότητα που προκύπτει από συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά με την πρόοδο στην κατάταξη.

Βήματα για ακριβή αποτελέσματα

  • Ξεκινήστε με μια ολοκληρωμένη έρευνα λέξεων-κλειδιών, εστιάζοντας σε όρους που έχουν σημαντικό search volume.
  • Προσδιορίστε τον βασικό σας online ανταγωνισμό. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω αναζητήσεων στο Google είτε μέσω ειδικών reports από εργαλεία σαν το SEMrush.
  • Παρακολουθήστε τακτικά την ανάλυση ανταγωνιστών για να εντοπίσετε ποια keywords ενισχύουν το δικό τους Share of Voice.
  • Συγκρίνετε την πορεία σας με εκείνη των ανταγωνιστών για να διαπιστώσετε αλλαγές στο μερίδιο αγοράς.
  • Κάντε αξιολογήσεις κάθε φορά που αλλάζετε SEO στρατηγική ή διορθώνετε τεχνικά προβλήματα, ώστε να δείτε αν αυτές οι ενέργειες είχαν αντίκτυπο.

Βέλτιστες πρακτικές για αύξηση του Share of Voice


Εάν διαπιστωνετε ότι η τρέχουσα παρουσία σας δεν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, μπορείτε να ακολουθήσετε ορισμένες συγκεκριμένες ενέργειες. Από την εμπειρία πολλών επαγγελματιών, η βελτιστοποίηση περιεχομένου και η επικέντρωση σε ποιοτικά backlinks αποτελούν δύο από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για καλύτερο rank στην Google. Παράλληλα, ο συνδυασμός πρωτότυπου περιεχομένου με τεχνικές SEO που βελτιώνουν το search visibility μπορεί να δώσει στη σελίδα σας τη δυνατότητα να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις.

Έρευνα λέξεων-κλειδιών και στρατηγική περιεχομένου

  • Εντοπίστε τις λέξεις-κλειδιά με υψηλό search volume αλλά και σχετικές με το αντικείμενό σας. Επιλέξτε τόσο γενικούς, short-tail όρους (π.χ. «SEO» ή «SEO στρατηγική») όσο και long-tail φράσεις που απαντούν σε πιο ειδικές ανάγκες των χρηστών (π.χ. «βέλτιστη τακτική SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα»).
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο που δίνει κίνητρο στους χρήστες να παραμείνουν στην ιστοσελίδα σας. Τα καλά οργανωμένα άρθρα, οι ολοκληρωμένες οδηγοί και οι θελκτικές περιγραφές προϊόντων είναι παραδοσιακά αποτελεσματικοί τρόποι προσέλκυσης και διατήρησης επισκεψιμότητας.
  • Χρησιμοποιήστε δομημένα δεδομένα (Schema) εκεί όπου είναι εφικτό, καθώς πολλές φορές τα snippets στην πρώτη σελίδα της Google τραβούν περισσότερα κλικ και βελτιώνουν το Share of Voice.

Αξιοποίηση SEO Tips και ανάλυση ανταγωνιστών

  • Παρακολουθείτε διαρκώς τις τάσεις που επικρατούν. Πολλές φορές, η Google ανανεώνει τον αλγόριθμό της, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού. Η συνεχής ενημέρωση σε SEO tips θα σας βοηθήσει να μένετε ένα βήμα μπροστά.
  • Αναλύστε τις backlink στρατηγικές των κορυφαίων ανταγωνιστών σας. Αν για παράδειγμα βλέπετε ότι κάποιοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένες ιστοσελίδες-πηγές για backlinks, ίσως μπορείτε να εκμεταλλευτείτε κι εσείς παρόμοιες ευκαιρίες.
  • Επενδύστε στη βελτίωση της τεχνικής σας υποδομής, όπως η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας ή η ανταπόκριση σε κινητές συσκευές (mobile optimization). Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν άμεσα τη συνολική κατάταξη και, κατ’ επέκταση, το Share of Voice.


Το Share of Voice στο SEO είναι ένα στρατηγικό metric το οποίο δεν πρέπει να παραβλέπουν όσοι θέλουν να πετυχαίνουν υψηλή κατάταξη σε μηχανές αναζήτησης και να κατακτούν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Αν και η διαρκής παρακολούθησή του απαιτεί χρόνο και λεπτομερή ανάλυση ανταγωνιστών, τα οφέλη που προκύπτουν είναι ανεκτίμητα. Μέσα από συστηματική έρευνα λέξεων-κλειδιών, εφαρμογή σύγχρονων SEO tips, χρήση Google Analytics και διαρκή αξιοποίηση εργαλείων SEO, θα καταφέρετε να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα και να βελτιώσετε σημαντικά τη θέση σας στον online ανταγωνισμό.

Θυμηθείτε ότι το SEO δεν είναι μια στατική διαδικασία. Αντιθέτως, αποτελεί μια δυναμική πρακτική που εξελίσσεται μαζί με τις τεχνολογικές και καταναλωτικές τάσεις. Η μέτρηση και συνεχής βελτίωση του Share of Voice σάς δίνει το «πρόσθετο πλεονέκτημα» για να είστε μπροστά σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, ειδικά για τους επαγγελματίες και τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων που θέλουν να ξεχωρίσουν. Όσο πιο αποτελεσματικά κατανοήσετε και διαχειριστείτε το Share of Voice, τόσο πιο γρήγορα θα δείτε τη βελτίωση σε όλους τους κρίσιμους επιχειρηματικούς δείκτες.

Πηγές:
https://www.semrush.com/blog/measure-seo-share-of-voice/

Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας για να λάβετε την δική σας προσφορά.

20%

Έκπτωση σε όλα τα πακέτα μας
Aenean leo ligulaconsequat vitae, eleifend acer neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, tempus.