Κύριες λέξεις-κλειδιά στο Google Search Console: Πώς να εντοπίσετε και να αναλύσετε την απόδοσή τους

Μάθε πώς να εντοπίζεις και να αξιοποιείς τα Google Search Console keywords για να βελτιώσεις το SEO της ιστοσελίδας σου. Δες πώς αναλύεις τις λέξεις-κλειδιά που φέρνουν traffic, ποιες ευκαιρίες κρύβουν τα δεδομένα και πώς μπορείς να μεγιστοποιήσεις τις επιδόσεις του site σου με πρακτικές συμβουλές και εργαλεία.

Τα Google Search Console keywords αποτελούν έναν από τους πιο βασικούς πυλώνες για κάθε επαγγελματία ή ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος που θέλει να μεγιστοποιήσει την διαδικτυακή του ορατότητα και, κατά συνέπεια, τις πωλήσεις ή τα conversions. Μέσα από την Google Search Console, μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στις λέξεις-κλειδιά που πραγματικά χρησιμοποιούν οι χρήστες κατά την αναζήτησή τους στο Google, και να αναλύσουμε πώς σχετίζονται με τις επιδόσεις του site μας.

Η αξιοποίηση των Google Search Console keywords βοηθά στην κατανόηση όχι μόνο των ranking keywords, δηλαδή των λέξεων για τις οποίες εμφανίζεται το site στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά και του πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με το site μας μέσω των clicks, των impressions και του click-through rate (CTR). Έτσι μπορεί κανείς να εντοπίσει ευκαιρίες για βελτιστοποίηση SEO, να δει πού υπάρχει χαμηλή απόδοση και πού μπορεί να αυξήσει τον οργανικό του traffic.

Πώς βρίσκουμε Google Search Console keywords

Για να εντοπίσετε τα Google Search Console keywords, το πρώτο βήμα είναι να συνδεθείτε στο Google Search Console με τον λογαριασμό σας. Αφού επιλέξετε το property (δηλαδή το website σας), πηγαίνετε στην ενότητα “Απόδοση” ή “Performance” από το αριστερό μενού. Εκεί θα εντοπίσετε την αναφορά για τα search queries – δηλαδή τις λέξεις-κλειδιά μέσω των οποίων οι χρήστες βρήκαν το site σας.

Στην καρτέλα με τα Google Search Console keywords, θα βρείτε διάφορες στήλες με metrics. Οι πιο σημαντικές είναι:

Queries: Οι πραγματικές λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησαν οι χρήστες.
Clicks: Πόσα κλικ πήρε η κάθε λέξη-κλειδί.
Impressions: Πόσες φορές εμφανίστηκε το site σας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
CTR (Click-through rate): Το ποσοστό των χρηστών που έκαναν κλικ σε σχέση με τις εμφανίσεις.
Μέση θέση: Ο μέσος όρος της κατάταξης του site σας για κάθε keyword στις αναζητήσεις.

Για παράδειγμα, μπορείτε να δείτε ότι μια λέξη-κλειδί έχει πολλά impressions αλλά χαμηλό CTR ή πολλά clicks αλλά είναι σε θέση κάτω από τη σελίδα 1. Αυτά τα δεδομένα αποτελούν τη βάση για κάθε σοβαρή ανάλυση SEO keywords.

Η Google Search Console επιτρέπει την εξαγωγή των keywords και όλων των σχετικών δεδομένων σε αρχείο CSV, Excel ή Google Sheets. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε περαιτέρω ανάλυση, ομαδοποίηση λέξεων-κλειδιών, συσχέτιση με άλλα εργαλεία SEO όπως το SEMrush, το Ahrefs ή το Google Analytics για ακόμα πιο αναλυτικά insights σχετικά με το πώς επιδρούν τα keywords σας στην οργανική κυκλοφορία και στη γενική ανιχνευσιμότητα του site.

Οφέλη από τη σωστή χρήση των Google Search Console keywords στην SEO στρατηγική

Χρησιμοποιώντας τα Google Search Console keywords, μπορείτε να εντοπίσετε λέξεις-κλειδιά για τις οποίες ήδη κατατάσσεται το site σας, αλλά ενδεχομένως όχι σε ιδανική θέση. Αυτό δίνει την ευκαιρία να βελτιώσετε το περιεχόμενο αυτών των σελίδων, να προσθέσετε ερωτήσεις που σχετίζονται με τα keywords, να βελτιστοποιήσετε τα meta tags ή να προσθέσετε νέα sections που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των χρηστών – όπως οδηγούς, παραδείγματα ή νέα FAQ.

Συχνά, η ανάλυση της αναφοράς Google Search Console keywords αποκαλύπτει queries με χαμηλό search volume που όμως μπορούν να φέρουν στοχευμένο οργανικό traffic με ελάχιστο ανταγωνισμό. Τέτοιου είδους long tail keywords μπορεί να μην έχουν δεκαπλάσιο όγκο αναζητήσεων, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικά, ειδικά για e-shops που θέλουν να πιάσουν πολύ συγκεκριμένες προθέσεις χρηστών (search intent).

Πώς χρησιμοποιούμε τα δεδομένα της Google Search Console για στρατηγικές SEO

Το να δημιουργεί κανείς νέο περιεχόμενο χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τα δεδομένα από τα Google Search Console keywords δεν ενδείκνυται πλέον. Αντίθετα, τα queries με χαμηλό ranking, υψηλά impressions ή ανερχόμενο CTR μπορούν να γίνουν η βάση για νέο περιεχόμενο blog post, κατηγορίας, product page ή ακόμα και landing page, ενισχύοντας τη συνολική επιδόση site σε οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι τακτικές αναφορές Google Search Console keywords συμβάλλουν στην αξιολόγηση της SEO στρατηγικής και βοηθούν στη λήψη αποφάσεων ως προς τις βελτιώσεις που απαιτούνται. Ενδεικτικά, τα δεδομένα σας δείχνουν ποιες λέξεις-κλειδιά αποκτούν αυξανόμενο search volume, πού παρουσιάζεται πρόβλημα σε rank drops, ή ποια queries εμφανίζουν παρόμοιο traffic με τον ανταγωνισμό.

Πρακτικά παραδείγματα χρήσης Google Search Console keywords

Ένας ιδιοκτήτης e-shop με προϊόντα μόδας διαπίστωσε ότι το site του εμφανίζεται για το keyword “γυναικεία τσάντα δερμάτινη” με υψηλά impressions αλλά χαμηλό CTR. Εμπλούτισε το περιεχόμενο της σχετικής σελίδας προσθέτοντας χρήσιμα tips και όρους που σχετίζονται με το keyword, βελτιώνοντας έτσι τη θέση και τα clicks.
Μια επιχείρηση στον χώρο των καλλυντικών παρατήρησε από την Google Search Console ότι κατατάσσεται για το long tail keyword “vegan αντηλιακή κρέμα χωρίς άρωμα”. Δημιούργησε ένα νέο άρθρο γύρω από το θέμα αυτό απαντώντας σε κοινές ερωτήσεις χρηστών.
Ένας επαγγελματίας marketing είδε ότι η λέξη-κλειδί “SEO εργαλεία για e-shop” εμφανίζει σταδιακή αύξηση στα impressions. Έγραψε ένα αναλυτικό οδηγό για εργαλεία SEO και δημιούργησε σχετικό video content.

Καλύτερες πρακτικές για την αποτελεσματική χρήση των Google Search Console keywords

Ελέγχετε τακτικά τις αναφορές Google Search Console keywords (ιδανικά 1-2 φορές το μήνα).
Εξάγετε και ομαδοποιείτε τα queries ώστε να εντοπίζετε patterns που μπορείτε να αξιοποιήσετε για SEO.
Επικεντρωθείτε σε keywords με υψηλό potential (πολλά impressions, χαμηλό CTR ή λέξεις στα rank positions 8-20).
Συγκρίνετε τα δεδομένα σας με αυτά του ανταγωνισμού μέσω εργαλείων όπως SEMrush ή Ahrefs.
Συνδυάστε τα Google Search Console keywords με search intent ανάλυση για να προσδιορίσετε άμεσα βήματα βελτιστοποίησης.

Η αποτελεσματική συλλογή και ανάλυση των Google Search Console keywords είναι must για κάθε επαγγελματία ή ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος που στοχεύει στη βελτιστοποίηση SEO και στην αύξηση οργανικού traffic. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων προσφέρει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε στοχευμένο περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις του κοινού, να εντοπίσετε νέες ευκαιρίες και να παραμείνετε μπροστά στον ανταγωνισμό.

Πηγές
https://www.semrush.com/blog/google-search-console-keywords/
https://support.google.com/webmasters/answer/9128668?hl=el
https://ahrefs.com/blog/search-console-keywords/

Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας για να λάβετε την δική σας προσφορά.

20%

Έκπτωση σε όλα τα πακέτα μας
Aenean leo ligulaconsequat vitae, eleifend acer neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, tempus.