Οι branded αναζητήσεις αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο φαινόμενο στο χώρο του digital marketing. Σύμφωνα με μελέτη της Ahrefs, που ανέλυσε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια ερωτήματα χρηστών στη Google, σχεδόν το 46,5% των Google αναζητήσεων σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο brand. Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τη μεγάλη αξία που έχει η αναγνωρισιμότητα και η επωνυμία στον online κόσμο. Όταν οι χρήστες πληκτρολογούν μια λέξη-κλειδί μαζί με την επωνυμία μιας επιχείρησης ή προϊόντος, αυτό δηλώνει σαφές ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μάρκα. Ταυτόχρονα, για τους επαγγελματίες και τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι branded αναζητήσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλυτικός παράγοντας για την ενίσχυση της SEO στρατηγικής και τη βελτίωση του ROI.
Η διαφορά ανάμεσα σε generic και branded αναζητήσεις είναι σημαντική:
Σ’ αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε γιατί οι branded αναζητήσεις αποτελούν αποφασιστικό παράγοντα για την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τις διαπιστώσεις της έρευνας για μια πιο αποτελεσματική SEO στρατηγική.
Γιατί οι branded αναζητήσεις είναι κρίσιμες για το Google SEO
Μία καλή SEO στρατηγική περιλαμβάνει ενέργειες τόσο για τις generic όσο και για τις branded αναζητήσεις. Ωστόσο, η έρευνα της Ahrefs έδειξε ότι οι branded αναζητήσεις έχουν υψηλό search intent, αφού ο χρήστης κατά πάσα πιθανότητα ενδιαφέρεται ειδικά για τη δική σας εταιρεία ή τα προϊόντα σας. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πιθανότητα πώλησης ή σε αυξημένη εμπιστοσύνη.
Πρακτικά βήματα για την ενίσχυση των branded αναζητήσεων
Για να αυξήσετε τις branded αναζητήσεις, χρειάζεται να επενδύσετε στη δημιουργία ενός πανίσχυρου προφίλ στο διαδίκτυο. Αυτό περιλαμβάνει:
Αν και οι οργανικές αναζητήσεις είναι θεμελιώδεις, οι πληρωμένες διαφημίσεις σε Google Ads ή και σε άλλα διαφημιστικά δίκτυα μπορούν να τονώσουν τις branded αναζητήσεις.
Δεν αρκεί να προσελκύσετε τον χρήστη. Χρειάζεται και να τον διατηρήσετε ικανοποιημένο. Οι θετικές κριτικές και η αξιόπιστη εμπειρία πελάτη οδηγούν σε περισσότερες branded αναζητήσεις, καθώς:
Το content marketing μπορεί να λειτουργήσει ως το όχημα για να διαδώσετε περαιτέρω την εμπορική σας ταυτότητα. Δημιουργήστε χρήσιμο, ελκυστικό και πρωτότυπο περιεχόμενο που να αναδεικνύει τις δυνατότητες της επιχείρησής σας. Η σωστή στρατηγική μπορεί να συμπεριλαμβάνει:
Με το κατάλληλο πλάνο περιεχομένου, θα βοηθήσετε το κοινό σας να σας γνωρίσει καλύτερα, ενισχύοντας έτσι τις Branded αναζητήσεις αλλά και τις online πωλήσεις.
Αφού προχωρήσετε στη βελτιστοποίηση της SEO στρατηγικής, μην ξεχάσετε να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics ή άλλα SEO εργαλεία:
Αυτές οι πληροφορίες είναι ανεκτίμητες για την περαιτέρω βελτίωση της στρατηγικής σας.
Η ιδιαίτερη δυναμική των branded αναζητήσεων στην ελληνική αγορά
Στο ελληνικό περιβάλλον, οι branded αναζητήσεις αποκτούν ξεχωριστή σημασία, διότι η αγορά είναι σχετικά μικρότερη σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά πολύ ανταγωνιστική σε συγκεκριμένους κλάδους. Με λίγα λόγια, εάν οι χρήστες αρχίσουν να αναζητούν το δικό σας brand, αυτό μπορεί να σας βάλει σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού.
Η μελέτη της Ahrefs κατέδειξε ότι σχεδόν οι μισές αναζητήσεις στη Google σχετίζονται με κάποιο συγκεκριμένο brand. Αυτό μιλάει από μόνο του για τη σημασία της ισχυρής εμπορικής ταυτότητας. Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία είναι άμεσα προσβάσιμη, οι επαγγελματίες που επενδύουν στη δημιουργία και τη διατήρηση ισχυρού brand αποκτούν το προβάδισμα.
Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις branded αναζητήσεις, ακολουθήστε μια ολιστική στρατηγική SEO. Επενδύστε σε καμπάνιες για την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς σας, ενθαρρύνετε τους ευχαριστημένους πελάτες να μοιραστούν θετικά σχόλια και φροντίστε να διατηρείτε τη φήμη σας ισχυρή. Παράλληλα, μην αμελείτε τη σημασία των γενικών (generic) όρων και διατηρήστε μια ισορροπία στην επιλογή των keywords σας.
Η ουσία είναι ότι ο κόσμος δεν περιμένει πλέον απλώς να βρει τυχαία το προϊόν σας· ψάχνει να μάθει συγκεκριμένα για εσάς. Εάν εκμεταλλευτείτε αυτή την τάση, θα μπορέσετε να αυξήσετε σημαντικά το Google traffic, να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και, φυσικά, να βελτιώσετε την κερδοφορία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Πηγή: https://ahrefs.com/blog/almost-half-of-google-searches-are-branded-study/




